Werkstation voor 3d modeling/rendering. Advies CPU en GPU

PatrickBelli

New member
Hallo,

Ik ben momenteel op zoek naar een werkstation waarmee ik mijn werk als 3d artist kan uitvoeren. Momenteel werk veel ik met Cinema 4d en Keyshot waarin ik veel modelleer- en renderwerk doe. Belangrijk is dat de cpu en gpu hier goed op afgestemd zijn. Nu heb ik gekeken naar de 3970x Threadripper van AMD en een 10gb RTX 3080 kaart (of 16gb AMD RX6800 xt) icm 64gb ddr4 3600 ram geheugen. Dit aangevuld met een SEAGATE BARRACUDA 120 SSD 1tb ssd storage en een 2 TB SEAGATE FIRECUDA 520 GEN 4 PCIe NVMe. Toch twijfel ik nog over de cpu. Ik heb ook de Ryzen 9 5950x van AMD bekeken en die scoort in single core erg hoog, maar presteert in multi core wel veel lager dan de TR 3970x. Geen idee hoeveel dat in realtime renderwerk (tijd) zal schelen. Echter is er ook sprake van de zen3 Threadrippers die mogelijk gaan komen. Wat is jullie advies? De 3970x TR (zen2), Ryzen 9 5950x (zen3) of wachten op de zen 3 Threadripper? Geen idee of men daar lang op moet wachten. Wellicht hebben jullie ietwat meer info?
Verder nog een vraag over de gpu. Wat is jullie keuze in deze? De Asus 10gb RTX 3080 of de AMD 16gb RX6800 XT?
Mijn vraag is dus in principe drieledig. Zijn (1) de eerder genoemde specs voldoende voor mijn werk, (2) wat is jullie advies mbt de cpu en (3) wat is jullie advies mbt gpu?

Alvast bedankt!

Mvgr,
Patrick
 
Top