Hij valt zomaar uit!

Soms valt de laptop zomaar uit, vaak ook nog eens wanneer je net iets belangrijks aan het doen bent. Zoals de wet van Murphy zegt; alles wat fout kan gaan, zal fout gaan. Maar het uitvallen zelf is niet genoeg voor het Support Team om te bepalen wat er aan de hand is, het is daarom handig om ons zo veel mogelijk informatie te geven.

Voelde het warm aan (of waren de ventilatoren luider dan normaal)?
Was er een error of een zogeheten blue screen (blauw scherm)?
Was de batterij (bijna) leeg?
Gebeurd dit in een specifieke situatie zoals bijvoorbeeld tijdens een bepaald spel?
Start het uit zichzelf weer op?
Heb je naar jouw weten recentelijk een Windows update gehad?
Neem een moment om door jouw herinneringen heen te gaan en maak eventueel een lijstje. Start de laptop opnieuw op en kijk of er een error bericht (of überhaupt een bericht) verschijnt en als je niet weet wat dit betekend, schrijf deze dan op of maak er een foto van met jouw telefoon.

Een ander trucje is, als je weer in de laptop kan komen, om naar de Event Viewer te gaan:
Ga naar start --> Control Panel -->Administratief gereedschap --> Event Viewer.
Als je hier bent, ga dan naar Windows Logs en dan naar Applicatie en click hierop met de rechter muisknop en dan 'gebeurtenis opslaan als' en sla het ergens op waar je het kunt vinden en voeg het toe aan een e-mail aan ons. Doe alsjeblieft hetzelfde met de System log. We helpen hier graag bij maar je kunt het uiteraard ook zelf googelen.

Ga vervolgens naar C:\Windows\Minidump en kopieer deze documenten en stuur deze ook naar ons. Het kan zijn dat je deze documenten moet kopiëren naar de desktop om ze als bijlage naar ons te kunnen mailen in het geval dat ze niet goed overkomen in verband met permissies. Houdt er rekening mee dat deze map leeg kan zijn. Nogmaals, als je dat liever hebt, google het dan eerst of gebruik een programma zoals bluescreen viewer, misschien valt het makkelijk op te lossen.
 
Top